kumpulan puitwit #2 :))

Posted on Updated on

aku tak lagi menunggu yang datang bersama pagi, atau di saat malam sepi.. aku tak lagi menanti sapaan matahari.. atau senyuman rembulan..

_____

berpura2 mencintai atau berpura2 tidak mencintai, pada akhirnya sama melukainya..

_____

aku tak mengerti bagaimana manusia memiliki kemampuan untuk berpura2 mencintai padahal sebenarnya tidak.. tetapi aku mengerti bagaimana manusia memiliki kemampuan untuk berpura2 tidak peduli padahal ia mencintai.

_____

kehilangan sesuatu yang tak pernah kita miliki itu, tidak mungkin. merasa kehilangan sesuatu yg kita rasa pernah kita miliki, mungkin tidak?

_____

ketika aku bisa membuatmu tertawa #bahagiaitusederhana

_____

ketika kita saling melihat tanpa sengaja, lalu tertawa #bahagiaitusederhana

_____

ketika kita duduk bersisian dan hanya diam #bahagiaitusederhana

_____

ketika kita bicara tentang hal2 tak penting hingga larut malam #bahagiaitusederhana

_____

ketika kamu bertanya aku sedang apa #bahagiaitusederhana

_____

ketika kamu ingat dan menyapaku di pagi hari yang sibuk #bahagiaitusederhana

_____

ketika kamu mendengarkan saat aku bercerita #bahagiaitusederhana

_____

ketika kamu mengingat yang pernah aku ceritakan #bahagiaitusederhana

_____

sepi itu adalah ketika kamu menjauhkan orang yang kamu sayangi dari sisimu..

_____

sepi adalah ketika orang yang selalu bersamamu tidak bersamamu lagi..

_____

sepi adalah ketika orang yang mencintaimu tidak mencintaimu lagi..

_____

udah ngga mau jadi bulan.. biar aku jadi matahari, terbakar dalam dirinya sendiri..

_____

benar, hidup itu fana.. ikut berteduh sebentar, lalu pergi..

_____

selama cintamu pada manusia masih melebihi cintamu pada Allah dan Nabi-Nya, selama itu pula hidupmu akan menderita karena cinta..🙂

_____

berharap hatiku lebih luas dan dalam daripada danau itu.. lebih hening dan diam daripada danau itu..

berharap hatiku lebih luas dan lapang daripada langit itu.. lebih biru dan terang daripada langit itu..

berharap hatiku lebih ringan dan melayang daripada awan itu.. lebih putih dan riang daripada awan itu..

berharap hatiku lebih lepas dan mengalir daripada sungai itu.. lebih ikhlas dan berdzikir daripada sungai itu..

_____

hanya sedikit yang mencintaiku, tetapi yang sedikit itu pun cukup.. :’)

_____

ada orang yang selalu ada untuk kamu, tetapi hanya tampak olehmu saat kamu butuh.. #ngertikan

_____

ada kalanya menangis tak mengurangi beban.. ada kalanya bertemu tak mengurangi rindu..

_____

bulan begitu setia mengitari bumi yang memilih untuk mengitari matahari.. bulan itu aku, bumi itu kamu, matahari itu dia..🙂

_____

aku di sisimu.. sepanjang tahun-tahun yang kau habiskan mencari matahari..

Leave a Reply

